Het SOZ formulier

Wanneer u een onderzoek wilt starten naar een zending, dan kunt u dat via het online Status Onderzoek Zending formulier indienen. Zodra het formulier is ingediend zal er onmiddellijk een onderzoek worden gestart door ons. U krijgt binnen vijf werkdagen een antwoordt. Let erop dat Bpost ook afhankelijk is van de buitenlandse Posterijen.

Verzender



Ontvanger



Zending




 

Canada en Australië:
Zendingen naar CA en AU zijn online met T&T niet te volgenden zodra de zending België heeft verlaten. De status staat dan op “Vertrek uit het uitwisselingskantoor” met als mededeling: bpost heeft je aangetekende zending ontvangen en overhandigt deze aan de postbode. Je postbode zal deze afleveren op het door jou gekozen adres.
De zending wordt wel met Scan en/of handtekening afgeleverd door de Canadese en Australische Post. Op verzoek kunnen wij deze opvragen wanneer een zending niet binnen de opgegeven termijnen is afgeleverd.

 

Zending is beschadigd:
Wanneer uw zending is beschadigd, gebruik dan niet dit formulier, maar stuurt u alle gevraagde informatie naar support@worldparcel.nl
• Minimaal 3 duidelijke fotos van de beschadiging
• De factuur van de aankoop van de klant
• Datum van ontvangst door de klant
• Korte omschrijving wat er is gebeurd
Wij zullen dan zo snel mogelijk uw schade melden bij Bpost en u binnen 10 werkdagen uitkeren.
Schadebedrag wordt altijd uitgekeerd over de inkoopwaarde en niet over de verkoopwaarde.

 

De leveringsdata zijn indicatief:
• Eventuele vertragingen bij de douane zijn niet meegeteld.
• De termijnen zijn geldig voor verzendingen naar de hoofdsteden van het land van de bestemming.
Voor eilanden en moeilijk toegankelijke gebieden moet men 1 tot 4 dagen extra rekenen.
• Algemene of specifieke feestdagen in België / Nederland of in het land van de bestemming zijn niet meegerekend.
• Bpost kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet respecteren van de opgegeven termijnen.